E-Banking w UK

Większość ludzi wyjeżdżających na wyspy z jakiegoś powodu, czy to zarobkowego czy bo ‘w Polsce jest do dupy’ wychodzi z założenia, że w UK jest wszystko lepiej. No cóż.. nie jest.

 

Dobrym przykładem tego jest bankowość elektroniczna w tym kraju, która niestety jest z 10-15 lat za naszymi polskimi bankami a przynajmniej moim BZWBK. No bo jaki normalny bank ma przy opcji logowania CheckBoxa ‘Save my logon credentials’ Jak pierwszy raz logowałem się do swojego banku to prawie upadłem z wrażenia. Owszem jest SSL no ale co z tego. SSL to ja mam jak łącze sie do serwerka w domu.. Szary user jak znam życie zaznaczy wyżej wymienioną opcje żeby ułatwić sobie życie, niech jeszcze siedzi w kafejce to powodzenia. Pomijam już takie zagrożenia jak co sprytniejszy malware/spyware bo tego typu soft rozwali w pył ten system zabezpieczeń robiąc zwykle zrzuty ekranu.

 

Największym security feature jakie zauważyłem w moim banku jest uwaga – hasło maskowane, gdzie wybieram sobie z ComboBoxa literki i cyferki, co już jak na UK wydaje się całkiem niezłe. Przeczytałem w jakieś gazetce typu PCcostam w pracy art, w którym mój bank dostał 4 na 5 gwiazdek w kategorii E-Security! (5 to juz kosmiczny poziom zabezpieczeń, który dostał tylko NatWestNiestety potem znów plama. Przechodzę do sekcji Money Transfer podaje dane etc. Klikam OK, i co.. pyta mnie o podstawowe hasło logowania nawet nie to maskowane

 

Moja rada dla wyspiarzy: Transferuj swoją kasę na polskie konto walutowe w normalnym banku albo zmień bank na NatWest, ponoć mają tam już tokeny albo.. nie korzystaj z E-Bankowości.

  1. 24 Czerwiec, 2008 o 8:30 pm

    nie do konca masz racje z tymi bankami…

    Barclays np rzodaje kalkulatory ktore generuja unikatowy kod do logowania za kazdym razem, musisz miec karte+kalkulator+PIN zeby sie zalogowac do e-banku.

    LLoyds ma jkaies pliki ktore trzeba zgrac i podczas logowania go wgrac…

    wiec nie wiem o jakim banku mowisz…

    ???

    pozdro z Bistolu

  2. mtronic
    26 Czerwiec, 2008 o 7:46 am

    No mowie o LLoydsie, zadnych plikow jakkolwiek by to mialo dzialac nie mam :)

  3. gosia
    18 Lipiec, 2008 o 7:03 pm

    o czym wy tu piszecie bo ja tego nie rozumiem…

  4. mileq
    4 Sierpień, 2008 o 12:00 am

    no ja mam dziwne doświadczenia z Lloydsem…za kazdym sprawdzeniem konta miałem wrażenie że moja forsa ulatnia się jak naftalina w ciepły dzień….no ale płaciłem kartą… :/

  5. Marcin
    13 Sierpień, 2008 o 5:45 pm

    zgodze sie z autorem w 100 procentach, jako 5 letni klient mBanku jestem zawiedziony tutejsza bankowoscia elektroniczna – jesli wogole mozna to tak nazwac

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

