Archiwum

Archive for Czerwiec 2008

The website is down

27 Czerwiec, 2008 1 komentarz

Kolejna rzecz, która trzeba obejrzeć :)  Mm.. musze koniecznie zastosować taką strategie pracy jak gosć z tego filmiku, zero stresu pelen luz.

Mail Billa.

27 Czerwiec, 2008 Dodaj komentarz

Na WSS napotkałem dzisiaj w jakimś wątku niezły link do pewnego maila Billa.  Co tu dużo pisać, to trzeba przeczytac.

Certyfikaty, Certsrv, Store Certificate..

26 Czerwiec, 2008 Dodaj komentarz

Co jakiś czas na WSS przewija się wątek w stylu ‚Nie mam opcji Store certificate in local computer store’ lub ‚Na Viscie nie działa Certsrv z W2K3’ Spróbuje to troche ugruntować by rozwiać wszelkie wątpliwości, może nawet ktoś to przeczyta ;) W sumie pisałem juz troche o tym wcześniej ale nie bezpośrednio, albo nikt tego nie czytał co bardziej prawdopodobne.

Jak powszechnie wiadomo certsrv z W2K3 na Viscie nie działa. Przynajmniej nie odrazu. Aby to zaczeło działać jak trzeba niezbędna jest poprawka KB922706. Poprawke można instalować w locie, nie wymaga restartów systemu itp. Jedyne co ma moment przestanie działać to certsrv. Pechowo po instalacji zawartośc certsrv w skrócie jest podmieniana na tą z W2K8. Pech znów chciał, że w W2K8 opcji ‚Store Certificate in Local Computer Store’ nie ma. Szukałem dość sporo czemu jej tam nie ma i w sumie to jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy jest taki:  W Viscie IE nie korzysta z konta administratora, a opcja, o którą się rozchodzi takowych wymaga, wiec ludzie z MS postanowili ją chyba w ogóle usunąc z certsrv pod W2K8.

Jaki jest tego efekt: Nie da się już wygenerować certyfikatu komputera korzystajac z certsrv. Jak obejśc ten problem, no cóż sa dwa rozwiązania oba w polskich realiach cięzkie do zaakceptowania, pechowo przyjmie się pewnie to drugie:

1. Porządnie. Zapomnieć o certsrv i korzystać z AD do dystrybucji certyfikatów, tylko wtedy trzeba mieć całkiem niezłą infrastrukturę no i firmowe laptopy dla użytkowników, którzy np chcieli by się łączyć do firmy po sensownie zabezpieczonym VPN-ie. W małych firmach to nie przejdzie i tu trzeba sie troche zastanowić czy nie lepiej (taniej) będzie zestawić PPTP, kwestia oceny ryzyka itp.

2. Byle osiągnąć cel. Generować certyfikaty samemu poprzez schemat offline router. I dystrybuować je w jakiś bezpieczny sposób (żaden nie przychodzi mi do głowy) użytkownikom. Bo w końcu kto zabroni userowi zainstalować sobie ten certyfikat gdziekolwiek albo go zgubić/wyexportować itp.

Warto jeszcze dodać ze do obu tych manewrów trzeba W2K3/W2K8 w wersjach Enterprise.

Kategorie:Certyfikaty, IT, PKI Tagi: , ,

O2 update

26 Czerwiec, 2008 Dodaj komentarz

Tak jak pisałem niżej, w temacie O2 dostałem wkońcu nowe urządzenie w sumie to juz z tydzień temu ale postanowiłem trochę potestować nim coś więcej napiszę, w między czasie zaliczyłem jescze przeprowadzke. Tak czy owak potestowałem bo nie dowerzałem i nadal nie dowierzam ze to może działać tak badziewnie. Nie potrafie pojąc jak mozna sprzedać coś co nazywa sie O2 Business Mobile Broadband za ~20£ miesięcznie oferując przy tym funkcjonalność modemu 14400. Chodź w sumie obrażam w tym momencie stare dobre modemy, bo one przynajmniej nie disconnectowaly nonstop.

Tak czy owak nowe Chinskie urządzenie, które dostałem rozłącza tak samo jak poprzednie, grzeje się tak samo jak poprzednie, a do tego na nowej miejscówce ponieważ jest słaby zasięg 3G przełącza się często w EDGE dzięki czemu udało mi się zaobserwować ze opóżnienia, które normalnie oscylowały w granicach 300ms w górę – teraz zaczynaja się od 800ms. Do tego cały ten O2 Connection Manager pokazuję stan „Connected” mimo ze tak naprawde „Connnected” nic tam połączone nie jest..

Podsumowująć chciałbym zobaczyć kiedyś jakiegoś dzianego biznesmena jak użera sie z tym na swoim laptopie ;)

Kategorie:GSM, Zauważyłem Tagi: , , ,

ADSL vs. UK Mobile Broadband

18 Czerwiec, 2008 2 komentarze

Jakiś czas temu stałem się jak mi sie wydawało szczęśliwym posiadaczem dostępu do internetu oferowanego po sieci GSM/UMTS itp firmowanego przez O2. Czemu akurat O2, ano dlatego,że firma, w której przyszło mi klikać wszystko co związane z komórkami bierze z O2. Z szumnego marketingowego bełkotu w każdym razie miało wynikać ze ADSL w starciu z tym urządzeniem odpada jeszcze nim sie to podłączy takie jest szybkie i cudowne.. no cóż..

Podłączyłem, zainstalowało się wszystko samo (są problemy pod Vista, W2k3, W2k8) ale pod XP ruszyło i nawet działa. Ponformowało mnie, iż zostałem podłączony do sieci 3G z prędkością 7,2mbps. Na początku wszystko wyglądało jak z ulotki, chodziło jak trzeba przez jakieś 10 min :) (Xfery rzędu 120-150K/s) Póżniej zaczeły się szopki, disconnecty co 15min, opóżnienia w deseń minimum 300ms przy nie generowaniu żadnego ruchu. nNeco się zirytowałem i postanowiłem przepiąć cudowne urządzenie prosto z Chin do innego kompa..przy okazji odkryłem że urządzenie jest tak gorące, że jeszcze troche i bym sie poparzył.. Oczywiście chodziło tak samo do bani.

Po serii telefonów do O2 wyszło ze cudowne urządzenie najprawdopodobniej jest uszkodzone i wymienią. Dziś powinno się okazać czy to tylko mój modem czy te 30 zakresowe ‘cuda’ obsługujące chyba wszystkie możliwe standardy komórkowe tak mają.

Tak czy owak przygotowałem drobne zestawienie dostępnych na terenie UK takowych rozwiązań, a nóż widelec komuś się przyda.

Operator

Kasa

Limit

Ponad Limit

Three (3)

10-25£

1-7GB

10p/MB

O2

20£ *

3GB

20p/MB

T-Mobile

15(29)-35(44)£**

3-10GB

Vodafone

15-25£

3-5GB

1,46£/MB

Orange

15£

3GB

15£/GB

* – Trzeba być abonentem O2, żeby wogole Internet od nich dostac.

** – Kasa w nawiasach to umowa na rok bez nawiasów na 2 lata.

Cena modemu w róznych sieciach wacha się od wybranego planu i długości kontraktu i wypada od 0£ do 120£. Oprócz tego wszystkie modemy obsługują wszystko z wyjątkiem O2, który oprócz wszystkiego ma jeszcze Wifi. :)

Jak dla mnie z tej tabelki najlepiej wypada T-Mobile, bo nie dośc ze jest sensowny limit danych – 10GB (co dla Polaka emigranta i tak będzie za mało pewnie) to nie ma żadnych dodatkowych opłat za przekroczenie limitu. I tu nie wiem czy wtedy wyłączają dostęp w cholere, czy nie wiem zwalnia czy coś, zainteresuje się tym chyba do domowego użytku to dam znać.

Mass Effect

16 Czerwiec, 2008 Dodaj komentarz

Miały być zdjęcia, ale wiekszosć weekendu grałem w Mass Effect, i jakoś tak wyszło. Nadmienie po raz kolejny, że jak dla mnie ten tytuł to jest coś co przerosło moje najśmielsze oczekiwania i jak ktoś lubi pograć a do tego sprzyja mu klimat Star-Treka  to to jest pozycja obowiązkowa. Normalnie gra jest tak dobra a momentami nawet lepsza jeśli chodzi o generowanie klimatu jak podstawowa wersja Half-Life 2 z Epizodami razem wzięta.

Podobnie jak w HL2 ma to byc trylogia, i jeśli tylko dodatki, czy tez następne części będą tak samo długie jak ta (jeszcze nie przeszedłem) no to chyba zajmie pierwsze w miejsce w mojej liście pozycji wybitnych.

 

Kategorie:Zauważyłem Tagi:

RSS

12 Czerwiec, 2008 2 komentarze

Dzisiaj udało mi się przebrnąć przez technologie jaką jest RSS, i wkońcu to dodałem. Sam wogóle tego nie używam ale 1500 osób mi mowiło jaki to kosmos i jakie to wygodne, więc może komuś się przyda. Chyba nawet zrobiłem to na tyle dobrze, że działa..

Kategorie:Zauważyłem Tagi: